تابش در بازدیداز دبیرستان ماندگار شرف:
وجود یکی از مدارس ماندگار کشور در اردکان  نشان از غنای فرهنگی و پیشینه علمی این شهرستان است


یزدفردا :اولین گام موثر در توجه ویژه به  دبیرستان ماندگار شرف   برداشته شد


به گزارش یزدفردابنابراعلام دفتر نماینده اردکان:محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از "دبیرستان شرف اردکان به عنوان یکی از پنج مدرسه ماندگار کشور" بازدید و نسبت به رفع برخی از مشکلات آن اقدام نمود.
تابش در این بازدید که رئیس سازمان آموزش و پرورش،مدیران کل میراث فرهنگی و تربیت بدنی استان و جمعی از مسئولان شهرستان وی را همراهی می کردند در سخنانی ازدانش آموزان به عنوان اعضای نوپای پيكره علمی و فرهنگی کشوریاد کرد و نقش آموزش و پرورش را در تعلیم و تربیت ، رشد فرهنگی و شكل بخشيدن به تفكرات مطلوب دردانش آموزان را مهم برشمرد.
نماینده مردم اردکان وجود یکی از مدارس ماندگار کشور در اردکان را نشان از غنای فرهنگی و پیشینه علمی شهرستان دانست و بر حفظ و حراست از این میراث ماندگار و افزایش سطح کمی و کیفی آموزش و امکانات در این آموزشگاه تاکید نمود.
وی همچنین به وجود چهره های علمی،فرهنگی و سیاسی اردکانی تاثیر گذار در کشور و جهان اشاره نمود و نقش این دبیرستان را در رشد و بالندگی آنان بی بدیل دانست.
تجهیز آزمایشگاه و کتابخانه،محوطه سازی و ایجاد زمین چمن مصنوعی،تامین دبیران مجرب و ایجاد زیرساختهای IT ،بهسازی سردر و تعمیر و مرمت این آموزشگاه از تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه بود که می توان به عنوان اولین گام موثر در توجه ویژه به این مدرسه ماندگار کشوریاد کرد.
شایان ذکر است دبیرستان شرف اردکان با 75 سال قدمت به عنوان یکی از پنج مدرسه ماندگار کشور انتخاب و با ویژگیهای معماری دوران صفویه ،به شماره 14594 به ثبت فهرست آثار ملی رسیده است.
یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا